söndag 1 maj 2011

Mitt besked

Hopp, Hej och Hurra!
Tack och en stor kramn till alla som hållit tummarna och skickat positiva tankar
Fick ett jättebra besked, men trots det en lång behandling som kullkastade alla mina semesterplaner med resor till sol och bad
Men det kommer ju en ny sommar
Så här mina vänner löd beskedet
Tumören bortopererad, inga celler i lymfkörtlar däremot var den snabbväxande och aggressis samt hormonkänslig, och eftersom jag var så ung ( Tack för det) så vart det  hängslen och livrem dvs både cellgifter och strålning så c:a 5 mån. behandling väntar
Nästa läkarbesök den 21/ 4 o sen drar det väl igång
Så nu är det funderingar o tankar om behandlingen med cellgifter, blir man så kraschad som man kan läsa om,  att jag ska börja tappa håret efter 2 v informerade hon om direkt, vilket jag uppskattar, då kan man ju vänja sig vid tanken o investera i lite sjalar och snygga örhängen och så prova ut en peruk
Tänkte ta med min dotter som smakråd när det gäller peruken, hon vart jätteledsen när jag berättade att jag skulle tappa håret, tror nog att hon känner att det syns att man har cancer då. Vart riktigt jobbigt trots att jag sa att det är ju bara några månader och sen ska jag ju förhoppningsvis få vara frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar