måndag 18 juli 2011

Då var det..

dags igen!

Hemma efter några toppendagar "hemma i byn" hos bästatste raringen där jag blivit så ompysslad och mår så bra, har fått åka lite mc, ätit gott bl.a hemmagjorda tapas, var så supergott

har även soffat ( somnat) till bra filmer, legat i uterummet och läst, blivit introducerad i det ädla kortspelet Plump, vart väl ingen större framgång men det var iaf himla skoj och i trevligt sällskap.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag laddat batterierna inför morgondagens behandling.

Idag var det provtagning och läkarbesök, alla värden var ok utom ett som visade att jag hade gikt!!!  Hmmm..men det var "bara" en biverkning , kan iofs kännas av ett bra tag efter behandlingarna men brukar ge sig till slut. Fick dessutom lite info om vad som väntar när der det är dags för strålbehandling.

Min tjeja som har semester var med så efteråt lyxade vi och åt kinabuffé för nu finns det bara nyponsoppa, saft och skorpor hemma.

Bästaste vän och kollega möter upp vid USÖ i morgon bitti för att vara med under behandlingen och sen se till så jag kommer hem som jag ska. Känns jätteskönt och bra då min tjeja behöver lägga sin tid på att packa inför resan till Magaluf i morgon em.

Utgår ifrån att det blir samma resa som sist jag fick behandling så räknar med soffläge ett antal dagar så tar lite "Time out" från det mesta nu men innan dess tänkte jag ta en regnväderspromenad i skogen då kan man strunta i att ha nåt på huvudet och det svalkar så skönt i regnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar