tisdag 21 juni 2011

Jaha..


då var man med picc-line då..
Hade med bästaste vän och kollega som stöd och det kändes jätteskönt.

Själva insättandet fick hon inte vara med på då det skulle vara så få personer som möjligt i rummet. Vart inbäddad i gröna dukar och fick hela tiden information om vad dom skulle göra och vad jag kunde känna av. Men proffsiga som personalen på onkologen är så var det snart gjort.

Sen en sväng till röntgen för att kolla attt den satt som den skulle. Vi hann  ta en fika opoch prata bort en stund innan beskedet var klart , men allt var ok så har numera c:a 46 cm slang inträdd i ett kärl. och där ska den sitta under kommande 3 behandlingar ( 7 v) för att skona kärlet från nästa sorts cellgift som är "giftigare".

Var ju jättenervös och orolig både för ingreppet och sen vetskapen om att ha den där så lång tid, men det gjorde inte alls ont och väl på plats så känns den inte speciellt mycket heller. När jag var hemma igen släppte all spänning och oro och jag sov nästan 2 timmar i soffan.

Får så klart inte hålla på och möblera om eller gräva trädgårdsland annars så ska jag leva som vanligt och använda armen som jag brukar. Så det ska nog fixa sig det här också. eller rättare sagt, det här fixar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar